Itä-Suomen piirin talvisarja 2007-2008

SJAL Itä-Suomen piirin sisäammunnan talvisarja pyörähtää taas käyntiin. Ensimmäinen osakilpailu ammutaan lokakuun lopulla. Osakilpailuja on kerran kuukaudessa. Finaali ammutaan tällä kertaa jo maaliskuussa.

Säännöt ovat pääosin samat kuin edelliskaudellakin. Liiton aikuisten taulusääntömuutos otetaan käyttöön myös meillä. Finaali on tarkoitus ampua Round Robin-menetelmällä. Työryhmä pohtii vielä yksityiskohtia.

Kilpailuaika kunkin osakilpailun kohdalla on edelleenkin kalenterikuukauden viimeinen kalenteriviikko

Kilpailumuotona on 18 m, 2x30 nuolta. Lopputuloksiin lasketaan kunkin ampujan 3 parhaan tuloksen keskiarvo.

Sarjat:

Yleinen, juniorit 18 v, juniorit 15 v ja juniorit 12 v. Tytöt ja pojat ampuvat samassa sarjassa, samoin naiset ja miehet.

Yleisen ja J18- sarjojen ampujat ampuvat valintansa mukaan joko 10-renkaiseen tai ns. vegas-spottitauluun. Alle 15 v juniorien taulukoko on 60 cm, alle 12 v 80 cm.

Jos juniorin liiton sarjajaon mukainen taulukoko on vaihtumassa vuodenvaihteessa, suositellaan ampumista tulevan taulukoon mukaiseen tauluun jo syyskaudella.

Aluevalmennettavat ampuvat kukin virallisen sarjansa mukaiseen tauluun.

Piiri huolehtii kisojen tuloksien julkaisemisesta internetin välityksellä. Näin ollen järjestävien seurojen on toimitettava tulokset sähköisessä muodossa allekirjoittaneelle mahdollisimman pian kunkin osakilpailun jälkeen mieluiten Excel-taulukkona. Toki muukin sähköinen esitysmuoto käy.

Kilpailut tulisi järjestää ensisijaisesti kuukauden viimeisen ehjän kalenteriviikon aikana. Esim. lokakuun kisa ajoittuisi siten viikolle 43. Jos seuroille tulee tarve aikaistaa kilpailun ajankohtaa esim. salivuorojen peruutusten tai muiden käytännön syiden vuoksi, niin aikaistuksen pitäisi olla mahdollisimman pieni. Seuraavan kuukauden puolelle kilpailua ei voi siirtää.

Kaikki jousiampujat mukaan kisailemaan!

Terveisin

Jukka Koponen